Samo pola godine nakon što je imenovan na mjesto predsjednika uprave ACI-ja, državnog lanca 21 marine, krajem tjedna Bruno Bonifačić bit će smijenjen s te funkcije. Nadzorni odbor ACI-ja tako će provesti odluku koju su donijeli resorni ministri turizma Darko Lorencin te pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić – da Bonifačić mora otići iz te državne tvrtke.
Stručna i nestranačka osoba
Time će biti okončan rat u upravi ACI-ja koji se vodi već nekoliko mjeseci između Bonifačića i člana uprave Dražena Nikolića. Formalni razlog Bonifačićeve smjene, doznajemo, bit će podbačaj u planu poslovanja, a stvarni razlog njegova samovolja u upravljanju tom tvrtkom.
On je za predsjednika uprave ACI-ja imenovan krajem prošle godine nakon provedenog javnog natječaja, a na preporuku jedne headhunting-agencije. Javnim natječajem i angažiranjem agencije vlasnici ACI-ja htjeli su doći do najstručnijeg i stranački neovisnog kadra, no ni to se u ovom slučaju nije pokazalo najsretnijim rješenjem.
Bonifačić je u ACI došao iz privatnih poduzetničkih voda, imao je svoju tvrtku za proizvodnju motornih jahti Barke Bonom, a bio je i regionalni savjetnik talijanske tvrtke BravoSolution koja se bavi analizom troškova i optimizacijom poslovnih procesa nabave.
Nekoliko mjeseci Bonifačiću je u upravi ACI-ja društvo pravio njegov prethodnik na tom mjestu Ante Violić, koji je vodio tvrtku za HDZ-ove vlade. No Violić je proljetos otišao iz uprave, a u nju je ušao Dražen Nikolić, dotadašnji predsjednik uprave Raiffeisen Consultinga. Ubrzo nakon toga počinju otvoreni sukobi Bonifačića i Nikolića. Predsjednik uprave ACI-ja tako je čak zatražio i smjenu člana uprave optuživši ga za neracionalne troškove za marketing, kao i za neovlašteno komuniciranje s novinarima.
A Bonifačiću se predbacuje zapošljavanje bez javnih natječaja, nabava bez javnih nadmetanja, podbačaj u investicijama... Tako je otkako je preuzeo tvrtku, kažu upućeni, zaposlio u toj tvrtki sedam rukovodećih ljudi bez javnog natječaja, a kako neki od njih nisu iz Opatije, gdje je sjedište kompanije, naši izvori tvrde da im je ACI donedavno plaćao smještaj u hotelu. Nabava se pak provodi preko zatvorenih, pozivnih nadmetanja i malo tko je, kažu naši sugovornici, upućen u sadržaj tih ugovora.
Iako su rezultati poslovanja ACI-ja pozitivni, to je, tvrde upućeni, samo prividno stanje jer su potpuno podbacile investicije tvrtke.
Tako je Nadzorni odbor stopirao projekt inteligentnih bova kojim se Bonifačić hvalio u medijima jer je u taj projekt ACI trebao unijeti svoje resurse, a privatna tvrtka partner samo ideju, što je bilo neprihvatljivo nadzornicima. Isto tako ništa se ne događa u vezi s projektima gradnje nove marine kod Slanog, proširenja dubrovačke marine te rekonstrukcije marine u Ičićima.
A sve odluke Bonifačić donosi sam. Prema tvrdnjama naših sugovornika, otkako je imenovan za šefa ACI-ja, nije održana nijedna sjednica uprave tvrtke.
Bonifačić pak ističe da je sve po zakonu i propisima. Pa tako, što se tiče zapošljavanja rukovodećeg kadra, navodi da je uprava ACI-ja radi realizacije poslovnog programa kojim se predstavila Nadzornom odboru prilagodila postojeću sistematizaciju kriterijima koji su potrebni kako bi se ostvarili strateški ciljevi i poslovni planovi.
– Prema sistematizaciji radnih mjesta koja je usuglašena s Radničkim vijećem formirani su novi odjeli te na njihova čelna mjesta zaposleni direktori odjela – navodi Bonifačić i dodaje da sukladno Zakonu o radu i državnim službenicima ACI nije obveznik provođenja javnog natječaja za zapošljavanje. Niječe, međutim, da se nekim novozaposlenima u ACI-ju, koji ne žive u Opatiji, plaća hotelski smještaj. No naši sugovornici kažu da je tek nedavno za njih nađen stan u Opatiji, a da su dotad stanovali u hotelu, za što postoje fakture. Za neodržavanje sjednica uprave Bonifačić pak tvrdi da se one sukladno Pravilniku o radu i Pravilniku o radu uprave održavaju jednom tjedno, a što se tiče nabave bez javnog nadmetanja, kaže da ACI ne podliježe primjeni Zakona o javnoj nabavi.
Nabava po proceduri
– U procesu nabave ACI postupa sukladno usvojenoj poslovnoj politici i procedurama nabave tvrtke koje su u skladu sa zakonom – navodi Bonifačić.
Za projekt inteligentnih bova kaže da je dio dugoročnog poslovnog plana tvrtke i da je sad u fazi istraživanja postojećih tehnologija na tržištu. Ističe i da je u prvih pet mjeseci ove godine ACI imao pet posto veće prihode i isto toliko manje rashode te da je ostvario 4,1 milijun kuna dobiti, što je povećanje od 6,1 milijun kuna u odnosu na isto razdoblje lani. No to mu ipak neće biti dovoljno da zadrži fotelju u ACI-ju. Za nasljednika je u igri nekoliko opcija, a odluka o tome još nije donesena.
>>'Maestralno je vodio ACI, u godini smo vratili sve kredite'